CULEMBORG Raijmond Rison is bij de Culemborgse middenstand geen onbekende. Hij runde enige tijd als store manager Shoeby aan de Markt en was onder andere VOC bestuurder. Daarna vertrok hij enige tijd naar Zaltbommel om daar dezelfde functie in te vullen. Nu keert Raijmond als ondernemer en zakelijk partner van Tim en Jenneke Vink terug in ‘zijn’ stad.
De Culemborgse Mannen Mode is een winkel met een toegankelijk karakter waar iedere man op zijn gemak met plezier even binnenloopt. Aantrekkelijke prijzen, leuke aanbiedingen en vooral ook vriendelijke en adequate bediening. ”Wilt u even kijken mevrouw, geen punt, kijk maar op uw gemak”, ook tijdens het interview kwamen bezoekers nieuwsgierig binnen.Dat Raijmond een breed netwerk in Culemborg heeft opgebouwd, blijkt uit het grote aantal bloemen dat de etalage en de winkel siert. Zelfs op de stamtafel aan de achterzijde van de winkel is een plekje vrijgemaakt. Dit is het hart van de winkel. Hier kan de klant een kopje koffie of thee nemen, van een chocolaatje snoepen en even rustig alles op zich in laten werken.
Raijmond: ,,We werken bewust met aanbiedingen. Kijk, zo’n lamsleren jack van deze kwaliteit vind je nergens voor 150 euro. Onze inzet is een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het wordt weer jassentijd. Combineer eens deze twee blouses voor nog geen zeven tientjes met twee spijkerbroeken voor 99 euro. Een leuke pullover er op en je bent klaar. Voor de opstart van de winkel verzorgden Tim en Jenneke Vink de inkoop, de aankleding en de presentatie van de winkel. Als ervaren ondernemers met een succesvolle winkel in Geldermalsen kun je dat wel aan ze overlaten. Bovendien – en niet onbelangrijk – zorgden zij ook voor de financiering.Vanuit het verleden voelt de eigenaar zich nauw betrokken bij de stad. Samen met Jesek van Sante was hij mede initiator van de vrijstadmarkt en zet zich al langer in om alle ondernemers op één lijn te krijgen. ,,We zijn allemaal betrokken bij het wel en wee van de stad, daarom moeten we er voor zorgen dat we niet een verzameling van losse winkeltjes worden, maar samen optrekken. Samenwerking is voor mij essentieel. Er zit energie genoeg in de stad, maar die moeten we wel bundelen.
”Intussen verwelkomt hij weer een klant. Die typeert de winkel als een 35plus modezaak. Wel met bijvoorbeeld pullovers voor een oudere doelgroep. De Culemborgse Mannen Mode verrast volgens de klant twee keer, de eerste keer met de frisse, vrolijke en vriendelijke aanblik en de tweede keer met de scherpe prijzen.Een volgende meneer kijkt even rond en past een jas. Hij loopt de deur weer uit, maar niet zonder de mededeling dat hij vast weer eens terugkomt. Raijmond: ,,Begin dit jaar was ik alleen nog maar vrijwillig VOC-lid hier in Culemborg. Nu ook ondernemer en erg blij dat ik mijn steentje kan bijdragen aan het winkelbestand. Ook ben ik trots op het mooie historische pand mag. Dat is eveneens iets waar Culemborg zich mee onderscheidt.”Raijmond Rison voelt zich als een vis in het water in de Culemborgse binnenstad.
Artikel van Neeltje van Triest | Gepubliceerd op 09-09-2017 | Uit de culemborgsecourant.nl